مراجعان گرامی در صورت بروز هر گونه مشکل لطفا با شماره 02191016284 یا 09027575425 تماس و یا به شماره 09193639306 از طریق واتساپ پیام بدهید .

کپسول قهوه چیست و انواع آن

هست مارکتنویسنده: هست مارکت
بازدید: 643 بازدید

کپسول قهوه چیست و انواع کپسول قهوه کدامند؟
اگر شما یکی از افرادی هستید که به طور روزمره قهوه می‌نوشید، می‌توانم به شما اطمینان دهم که بر اساس تحقیقات علمی و پژوهشی راهنمای غذا و سلامت شهروندان آمریکایی، نوشیدن قهوه بخشی از یک سبک زندگی سالم است.

کپسول قهوه یا پد قهوه، همان‌طور که شناخته شده هستند، به یکی از لوازم اصلی خانه‌ها و اداره‌های سراسر جهان تبدیل شده‌اند. سؤالات فراوانی پیرامون شناخت بهترین برند کپسول قهوه و نحوه استفاده آن در دستگاه قهوه‌ ساز در ذهن خوانندگان وجود دارد که ما قصد داریم در این زمینه به شما کمک کنیم تا با بازار خرید آن نیز آشنا شوید.

به همین علت، ما مقاله‌ای ترتیب داده‌ایم تا اطلاعات در مورد کپسول قهوه و انواع کپسول قهوه را برای خوانندگان به اشتراک بگذاریم.

کپسول قهوه چیست؟

کپسول قهوه در یک محفظه پلاستیکی یا آلومینیومی بسته‌بندی شده است. این کپسول‌ها معمولاً برای استفاده با یک برند منحصربه‌فرد (نسپرسو، دولچه گوستاو و …) یا دستگاه مجزا طراحی می‌شود و بنابراین با سایر دستگاه‌های قهوه‌ساز سازگاری ندارد. کپسول یا بخشی از یک سیستم باز (Open-System) یا یک سیستم بسته (Closed-System) است؛ سیستم باز امکان استفاده از طیف وسیع‌تری از محصولات را در دستگاه فراهم می‌کند. زیرا تولیدکنندگان زیادی وجود دارند که کپسول‌های قهوه‌شان با دستگاه سازگار است.

کپسول‌های سیستم بسته مانند کپسول‌های قهوه نسپرسو، شخص یک برند خاص از کپسول قهوه سازگار استفاده می‌کند و سپس به‌سادگی آن را با دستگاه مورد نیاز آن ترکیب می‌نماید. سازنده کپسول قهوه آب تحت‌فشار را از طریق سابه قهوه برای دم کردن آن تزریق می‌کند.

پد قهوه چیست؟

پد قهوه، یک سابه قهوه از پیش بسته‌ بندی‌ شده در داخل یک فیلتر کاغذی است. گرد شکل بودن، ویژگی ظاهری پد قهوه است. پد قهوه یک سیستم فشار آهسته و تقریباً قطره‌ای در جهت دم کردن نیاز دارد. پد قهوه حتی می‌توانند بدون دستگاه مانند کیسه‌های چای نیز مورداستفاده قرار گیرند.

به دلیل طبیعت ظریف ماده‌ای که سابه قهوه در آن قرار دارد، درست‌کردن محفظه در داخل آن با پوشش بالا خطرناک است، زیرا ممکن است کیسه بترکد و شما را وادار به جمع‌ کردن تفاله قهوه از داخل فنجان کند.

بااین‌حال، کپسول‌های قهوه از مقاومت بیشتری در برابر فشار یک دستگاه برخوردار هستند و همین فشار منجر می‌شود تا پودر قهوه موجود در کپسول به‌درستی دم شود.

انواع کپسول قهوه

انواع کپسول قهوه

امروزه، کپسول‌های قهوه مختلفی در بازار وجود دارد. هنگامی‌که یک کپسول قهوه را خریداری می‌کنید، باید مطمئن شوید که کپسول مذکور با دستگاه قهوه‌ ساز خود سازگار است یا خیر. اگر پیرامون خرید یک دستگاه کپسول قهوه می‌اندیشید، مهم است که قبل از خرید از تفاوت‌های آن آگاهی داشته باشید.

در بین تمامی برند‌های کپسول‌های قهوه، برند‌های زیر جز معروف‌ترین انواع کپسول‌ قهوه هستند:

  • کپسول قهوه نسپرسو
  • کپسول قهوه دولچه گوستاو
  • کپسول قهوه کی – کاپ
  • کپسول قهوه عربیکا
  • کپسول قهوه استارباکس

  • کپسول قهوه نسپرسو

اگر شما عاشق نوشیدن قهوه هستید، نسپرسو بهترین گزینه برای شما است. طعم نسپرسو در نوع خود شدیداً لذیذ و خوش‌مزه است. نسپرسو که اکنون کپسول‌های قهوه مختلفی را تولید می‌کند؛ نسپرسو «ورتولاین» جدیدترین نوع از کپسول‌های قهوه نسپرسو نسبت به «اورجینال لاین» است. تفاوت بارز میان این دو نوع کپسول قهوه، در شکل و اندازه محدود می‌شود. گویاست که شرکت نسپرسو، اولین شرکتی بوده که کپسول قهوه را ابداع کرده است. این شرکت سوئیسی کپسول‌های قهوه خود را در بسته آلومینیومی تولید می‌کند تا سپس بتواند به‌ راحتی آلومینیوم استفاده شده را بازیافت کند.

بسیاری از کپسول‌ها به لطف دستگاه نسپرسو‌ ساز قادر به تولید کرم (کف نازک روی قهوه) هستند. کپسول قهوه نسپرسو گران‌تر از کپسول قهوه دولچه گوستاو است. کپسول قهوه نسپرسو تنها می‌تواند به میزان ۱۱۰ میلی‌لیتر قهوه را آماده کند، درحالی‌که گنجایش یک فنجان بیش از ۲۲۰ میلی‌لیتر است؛ بنابراین شما باید از دو کپسول قهوه نسپرسو استفاده کنید، درحالی‌که کپسول قهوه دولچه گوستاو این مشکل را تنها با استفاده از یک عدد کپسول رفع کرده است. بر اساس تغییراتی که در بازار امروزه ایجاد شده، فروش فیزیکی کپسول قهوه نسپرسو نیز محدود یافته است.

  • کپسول قهوه دولچه گوستاو

دستگاه‌های قهوه دولچه گوستاو و همچنین کپسول‌های قهوه دولچه گوستاو ارزان‌تر از کسپول‌های قهوه نسپرسو است. کپسول‌های دولچه گوستاو در طرح و انواع متنوعی تولید شده است که می‌تواند هر مصرف‌کننده قهوه مجذوب خود کند. شما هم‌چنین می‌توانید نوشیدنی‌های دیگری به غیر از قهوه، مانند شکلات داغ و چای درست کنید، چون دولچه گوستاو کپسول‌های مجزایی برای آن‌ها دارد.

اما کپسول قهوه دولچه گوستاو از ضعف‌هایی نسبت به کپسول قهوه نسپرسو برخوردار است؛ این‌که دولچه گوستاو از طعم و مزه خاص و منحصر به فرد نسپرسو را ندارد. دستگاه‌های قهوه‌ دولچه گوستاو با یک مخزن کپسول سر و کار ندارند، در حالی که دستگاه‌های قهوه‌ ساز نسپرسو یک مخزن خاص دارند که در آن همه کپسول‌های قهوه نسپرسو مورد استفاده قرار می‌گیرد. براساس گفته‌های مصرف‌کنندگان، کسانی‌که شیفته طعم و مزه نسپرسو هستند، با نوشیدن دولچه گوستاو ناامید می‌شوند.

  • کپسول قهوه کی-کاپ

کپسول‌ یا پدهای قهوه کی-کاپ توسط شرکت قهوه سازی کیوریگ تولید می‌شود. کپسول‌ قهوه کی – کاپ همانند کپسول قهوه نسپرسو یا دولچه گوستاو، از ویژگی‌های خوب و منفی برخوردار است. از ویژگی‌های خوب کپسول قهوه کی-کاپ می‌توان به طرح و انواع متنوع و طعم عالی آن اشاره کرد. ولی نسبت به کپسول‌های قهوه نسپرسو یا دولچه گوستاو، قیمت آن کمی گران‌تر است. بزرگ‌ترین مشکل کپسول قهوه کی – کاپ، دیر آماده شدن آن نسبت به دو کپسول قهوه دیگر است.

معمولا کاربران سوالی درجهت استفاده کپسول قهوه کی – کاپ در دستگاه نسپرسو می‌پرسند. جواب به این سوال خیر است. کپسول قهوه کی – کاپ با دستگاه نسپرسو سازگاری ندارد. علت عدم سازگاری، شکل و اندازه متفاوت کسپول کی-کاپ است.

  • کپسول قهوه عربیکا

برند‌های مختلفی کپسول‌های قهوه عربیکا را تولید می‌کنند که وزن قهوه در هر کپسول نیز ۵ گرم و معمولاً بسته‌های ۱۰ عددی آن در بازار موجود است. قهوه عربیکا گونه‌ای از گیاه قهوه است که در اصل در شبه‌ جزیره عربستان رشد می‌کند. قهوه عربیکا یکی از خالص‌ترین قهوه‌های دنیا است و در ارتفاعات رشته کو‌ه‌ها رشد می‌کند. ویژگی‌های برجسته این مدل کپسول‌ها، عطر طعم میو‌ه‌ای آن است و مقداری کافئین در آن وجود دارد. گونه دیگری از قهوه با نام قهوه کانفورا موجود است که معمولاً با قهوه عربیکا ترکیب می‌شود.  ویژگی‌ قهوه کانفورا تلخی و میزان کافئین زیاد نسبت به عربیکا است. ترکیب ظریف این دو نوع قهوه، طعم و مزه ویژه‌ای را به وجود می‌آورد.

  • کپسول قهوه استارباکس

در سال ۲۰۱۹، شرکت نستله از راه‌اندازی مجموعه جدیدی از کپسول‌های قهوه نسپرسو توسط استارباکس خبر داد. این اولین محصولات قهوه استارباکس است که با استفاده از فناوری اختصاصی دستگاه قهوه نسپرسو تولید شده و از شش عطر و طعم منحصر به فرد تشکیل شده است که مصرف‌کنندگان می‌توانند در خانه به‌راحتی از آن لذت ببرند.

این طیف شامل شش عطر و طعم متفاوت است که از ترکیبات خود استارباکس و تک دانه اصیل قهوه، به‌ خصوص قهوه خالص عربیکا تهیه شده که از کشاورزان فعال در مناطق خاص رشد گیاه قهوه کشت شده است.

کپسول‌های قهوه کجا بازیافت می‌شوند؟

بازیافت پدهای قهوه نسپرسو بسیار آسان است، گرچه کمی هم نیاز به تلاش دارد. شما فقط نیاز دارید که پدهای قهوه را به طور عمل روزمره، بازیافت کنید.

در وب‌سایت نسپرسو، شما می‌توانید یک کیسه بازیافت رایگان سفارش دهید تا آن را مستقیما به خانه خود ارسال کنند. در صورت خرید دستگاه قهوه‌ساز نسپرسو یا پد قهوه از فروشگاه‌های رسمی شرکت نستله، شما می‌توانید کیسه‌های بازیافت را به صورت رایگان از فروشنده دریافت کنید.

هر کیسه می‌تواند تا ۲۰۰ پد نسپرسو «اورجینال لاین» و ۱۰۰ پد بزرگ‌تر از از «ورتولاین» در خود جای دهد. زمانی که کیسه‌تان را پر کردید، آن را در یک فروشگاه کوچک نسپرسو یا مرکز ضایعات رها کنید.

این یک ابتکار عمل بزرگی از نسپرسو است، زیرا کپسول‌های قهوه اگر به درستی استفاده نشوند، می‌توانند تاثیر مخربی بر محیط‌ زیست داشته باشند. از زمانی معرفی برنامه بازیافت کپسول‌های قهوه آن‌ها، گزارش شده که نزدیک به ۹۰ درصد از کپسول‌ها بازیافت شده است که این یک دستاورد بزرگ برای نسپرسو است.

انواع کپسول قهوه

بازار انواع کپسول قهوه

بازار انواع کپسول قهوه شامل فروش محصول کپسول‌های قهوه و خدمات مربوطه است که برای تهیه قهوه فوری و مناسب در رستوران‌ها، کافی‌شاپ‌ها، خانه‌ها و غیره مورد استفاده قرار می‌گیرد.

انتظار می‌رود بازار جهانی کپسول قهوه از ۴٫۰۶ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۰، به ۴٫۰۹ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۱ با نرخ رشد سالانه مرکب ۰٫۷ درصد برسد. این رشد کند عمدتاً به دلیل شیوع ویروس کرونا است که منجر به بسته شدن شرکت‌هایی شده است که به طور عمده از کپسول‌های قهوه استفاده می‌کنند. انتظار می‌رود بازار کپسول قهوه در سال ۲۰۲۵ به ۵ میلیارد دلار با نرخ رشد سالانه ۵ درصدی برسد.

محبوبیت روبه‌رشد نوشیدنی‌های غیرالکلی مانند قهوه در رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌ها رشد بازار کپسول قهوه را به جلو سوق می‌دهد. کپسول‌های قهوه زمان و تلاش موردنیاز برای آماده‌سازی یک فنجان قهوه را کاهش می‌دهند، وقتی‌که دستگاه‌های قهوه‌ساز در مکان‌های مربوطه مورداستفاده قرار گیرد.

مصرف قهوه در بین نوشیدنی ها

افزایش نیاز به نوشیدنی‌های غیرالکلی در میان نسل جوان، آگاهی مصرف‌کننده نسبت به قند پایین و نوشیدنی‌های غیرالکلی، برنامه‌های شلوغ کاری و تغییر سلیقه مصرف‌کننده، برخی از دلایلی هستند که به سمت افزایش محبوبیت این دسته از نوشیدنی‌های فوری مانند قهوه، نسبت داده می‌شود.

افزایش استفاده از دستگاه‌های قهوه‌ساز در رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌ها، افزایش تقاضا برای نوشیدنی‌های غیرالکلی فوری مانند قهوه، نیاز به کپسول‌های قهوه را افزایش می‌دهد و در نتیجه رشد خرید کپسول قهوه چندبرابر می‌شود.

یکی از آخرین گرایش‌ها برای شرکت‌های حاضر در بازار کپسول قهوه، استفاده از زیست پلاستیک‌ها و مواد زیست تخریب‌پذیر برای تولید کپسول‌های قهوه است. شرکت‌های تولیدکننده در بازار کپسول قهوه در حال سرمایه‌گذاری برای استفاده از زیست پلاستیک‌ها به‌ جای استفاده از آلومینیوم و پلاستیک معمولی برای نگهداری عصاره قهوه هستند. زیرا همان‌طور که اطلاع دارید، آلومینیوم و پلاستیک به محیط‌ زیست آسیب وارد می‌کنند؛ بنابراین، شرکت‌ها به دنبال یافتن مواد جدید زیست تخریب‌ پذیر مانند پلی‌پروپیلن هستند که می‌تواند تکه‌تکه و بازیافت شود تا از برای ساخت کپسول قهوه مورداستفاده قرار گیرد.

بازیگران اصلی در بازار کپسول قهوه شامل موارد زیر هستند:

  • نسپرسو
  • استارباکس
  • نسکافه
  • نستله
  • قهوه گلوریا جین
  • بستپرسو
  • گورمسو
  • لاووزا
  • کیوریگ
  • و …

مناطقی که گزارش روند بازار کپسول قهوه را پوشش می‌دهند، عبارت‌اند از:

  • آسیای شرقی
  • اروپای غربی
  • اروپای شرقی
  • آمریکای شمالی
  • آمریکای جنوبی
  • خاورمیانه
  • آفریقا

کشورهایی که گزارش روند بازار کپسول قهوه را پوشش می‌دهند، عبارت‌اند از

  • استرالیا
  • برزیل
  • چین
  • فرانسه
  • هند
  • اندونزی
  • ژاپن
  • روسیه
  • کره جنوبی
  • انگلستان
  • ایالت متحده آمریکا

قابل‌ذکر است که بازار جهانی کپسول قهوه بر اساس سه بخش، روند بررسی و پژوهش خود را جلو می‌برد:

  • بر اساس مواد استفاده شده: مانند پلاستیک، بیوپلاستیک، آلومینیوم و غیره
  • بر اساس نوع دستگاه: خانگی یا تجاری
  • بر اساس نوع محصول: سیستم بسته محور یا سیستم باز محور

کپسول قهوه نسپرسو

سخن آخر

ما نهایت تلاش خود را کردیم تا به شما کمک کنیم در دنیای همیشه درحال‌ رشد کپسول‌های قهوه حرکت کنید. امروزه انتخاب‌های زیادی از برندهای مختلف وجود دارد و می‌دانیم که انتخاب کپسول قهوه مناسب برای شما می‌تواند گیج‌کننده باشد.

خوشبختانه، بازار خرید کپسول قهوه پیشرفت خوبی داشته است و قهوه‌ای که از کپسول تولید می‌شود، می‌تواند طعم و مزه خوبی به‌اندازه قهوه معمولی و دم شده داشته باشد. لطفاً سؤالات و نظرات خود را پیرامون کپسول‌های قهوه با ما به اشتراک بگذارید.

دسته بندی چیستان قهوه مقالات جذاب و خواندنی وبلاگ
اشتراک گذاری
نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

سبد خرید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود به سایت