مراجعان گرامی در صورت بروز هر گونه مشکل لطفا با شماره 02191016284 یا 09027575425 تماس و یا به شماره 09193639306 از طریق واتساپ پیام بدهید .

روغن اووکادو چیست ؟

هست مارکتنویسنده: هست مارکت
بازدید: 820 بازدید
روغن آووکادو

روغن اووکادو چیست؟
آووکادو یا گلابی تمساح نام میوه ایی معروف و پر خاصیت در بخش مناطق گرمسیری وبخشهایی با آب و هوای مدیترانه‌ای رشد می‌نماید. شکل ظاهری این میوه شبیه به گلابی سبز رنگ و براق با هسته‌ای درشت در بخش مرکزی میوه می‌باشد. افرادی که آووکادو مصرف کرده‌اند دربارهٔ طعم و مزهٔ آن توصیف متفاوتی ارائه می‌دهند. بعضی طعم این میوه مطلوب را هم مانند مزهٔ کدو سبز می‌دانند. بعضی دیگر شبیه کرفس. بعضی افراد طعم این میوه جالب را شبیه مزه پوست بادام می‌دانند.

اما به طور کلی آووکادو به علت مزه غنی و کره‌ای که از درون چربی موجود درآن گفته شده است به معروفیت و محبوبیت جهانی دست پیدا کرده است.  بطوری که اگر برشی از گوشت میوه را بر روی زبان قرار دهید طعم روغنی و چرب آن را حس خواهید نمود.

اما روغن بدست آمده از اووکادو، روغن خوراکی است که برای پخت و پز، سالادها کاربرد فراوانی دارد. اما روغن اووکادو کاربردهای فراوانی در بسیاری از موارد دیگر مثل: صنایع آرایشی بهداشتی در جهت شادابی پوست وعملیات آبرسانی به پوست را برعهده دارد. امروزه با بررسی محققان در رابطه با خواص و مزایای مختلف روغن آووکادو اهمیت این ماده روغنی بیشتر از قبل مورد توجه قرار گرفته است.  هست مارکت در این مقاله دربارهٔ روغن آووکادو واهمیت آن بصورت کامل اطلاعاتی در اختیار شما میگذارد پس با ما همراه شوید.

روغن آووکادو

روغن اووکادو، روغنی مناسب در جهت پخت وپز غذاهای سالم می‌باشد. این روغن گیاهی دارای مواد معدنی، ویتامین، اسیدچرب، آنتی اکسیدان می‌باشد. روغن اووکادو از گران‌ترین روغن‌های موجود در بازار می‌باشد. همان طور که مزایای خوردن میوهٔ آووکادو برای سلامتی بدن انسان تاکید فراوان شده است. با مطالعات و تحقیقات مختلف استفاده از روغن اووکادو به علت داشتن ویتامین و مواد معدنی مختلف برای بدن و سلامتی سایر اجزا و بخش‌های مختلف در بدن لازم و ضروری می‌باشد.

در ایران بالغ بر ۵۰ هکتار در شمال کشور را باغات آووکادو تشکیل می‌دهند. اگر به فروشگاه‌های معتبر فروش روغن آووکادو رفته باشید ۲ مدل از این روغن خواهید دید. روغن آووکادو که از هسته ی آووکادو گرفته شده و روغن اووکادو که از قسمت گوشت میوهٔ آووکادو گرفته شده است. انتخاب هر یک به عهدهٔ خود مشتری محترم می‌باشد.(روغن آووکادو، روغنی طبیعی از پرس کردن تفالهٔ آووکادو گرفته می‌شود.)

مزایای روغن اووکادو

روغن اووکادو از سالم‌ترین روغن‌های گیاهی شناخته شده است که دارای ویتامین a،e،اسیداولئیک، اسیدچرب، تیامین می‌باشد. اما مصرف روغن آووکادو به طور متناوب دارای مزایای مختلفی است که به آنها اشاره خواهیم نمود.

۱-از انجام شدن بیماری‌هایی مثل دیابت (مرض قند)در افراد مختلف جلوگیری می‌نماید.

۲-در افرادی که درصد چربی خون و کلسترول خون بالایی دارند مصرف روغن اووکادو باعث کاهش این امراض در فرد می‌گردد.

۳-برای افرادی که داشتن تیپ ظاهری و لاغری نوعی مزیت به شمارمیرود مصرف روغن اووکادو باعث خوش اندام ماندن و یا کاهش وزن در افراد با وزن بالا می‌شود.

۴-برای درمان بیماری‌هایی مثل پوست و مو از روغن اووکادو استفاده نمایید.

روغن اووکادو

خواص روغن آووکادو

آووکادو میوهٔ معمولی نیست. خواص روغن آووکادو به خاطر داشتن مواد ویتامینی است که درون گوشت میوه ذخیره شده است. برخلاف بقیه میوه‌ها آووکادو درصد چربی بالایی دارد. به همین خاطر در تولید روغن اووکادو از آن استفاده می‌شود. خواص روغن اووکادو  در بسیاری از مواردی است که در زیر به آنها اشاره می‌شود.

۱-خواص روغن آووکادو  درحفظ سلامتی و زیبایی سایر بخش‌های بدن موثر می‌باشد. مصرف این روغن درجهت سالم ماندن قلب مفید است. چون اسید اولئیک که نوعی اسید چرب است ماده اصلی تشکیل دهندهٔ روغن آووکادو می‌باشد که برای سالم ماندن موثر است.

۲-اسیداولئیک موجود در روغن اووکادو، باعث کاهش بیماری‌های کلیوی، سرطان، بیماری‌های خود ایمنی می‌گردد. تحقیقات نشان داده است لوتئین که نوعی کاروتنوئید داخل روغن اووکادو است برای سلامتی چشم‌ها تاثیر مثبتی خواهد داشت. چون مصرف آن خطرابتلا به بیماری‌های آب مروارید، تاری، کور شدن را کاهش خواهد داد.

۳-اضافه نمودن روغن اووکادو به داخل سالاد باعث جذب مواد مغذی وافزایش کاروتنوئیدبه بدن می‌گردد. مصرف روغن اووکادو، از بسیاری از بیماری‌های لثه جلوگیری می‌نماید. چون خاصیت ضدالتهابی دارد و باعث می‌شود پروتئینی که قرار است به لثه و استخوان‌ها آسیب جدی وارد کند را مسدود می‌نماید.

۴-خواص روغن آووکادو دردرمان بیماری‌های ورم مفاصل مثل آرتروز موثر می‌باشد. این نوع بیماری که براثر التهاب دردناک مفاصل بوجود می‌آید دردهایی را در بخش‌های مختلف مثل زانو، کمر، گردن بوجود می‌آورد که غیرقابل تحمل است. با مصرف این روغن این بیماری و درد ناشی از آن التیام می‌شود.

۵-مصرف روغن اووکادو دارای خاصیت شفابخشی سریع جهت خشکی پوست، التهاب، پوسته شدن پوست در اثر اگزوما می‌باشد. اما محققان با تحقیقات روی حیوانات خانگی نظیرموش به این نتیجه رسیدند که از این روغن در جهت بهبود زود به هنگام جای زخم می‌توان استفاده نمود.

روغن اووکادو برای مو

همان طور که مصرف روغن آووکادو برای سلامتی و پیشگیری از بسیاری از بیماری‌ها موثر است مصرف روغن اووکادو برای مو نوعی تقویت کنندهٔ قوی و اثربخش می‌باشد. استفاده از روغن اووکادو برای جلوگیری از شکسته شدن مو، خم شدن، ریزش مو پیشنهاد می‌شود. روغن آووکادو به علت داشتن انواع ترکیبات معدنی، ویتامین به موارد زیر کمک شایانی می‌نماید.

۱-با استفاده از روغن اووکادو قبل از شستن سر مقداری از این روغن را کف سر بریزید. و بعد کف سرماساژ دهید. این کار باعث می‌شود سر پوسته پوسته و از شوره سر پیشگیری به عمل بیاید. یا اگر پوست سر پوسته شده و شوره می‌دهد در تلاش برای رفع این بیماری با استفاده از ماساژ کف سرتوسط روغن پر کاربرد آووکادو باشید.

۲-گاهی اوقات زمانی که موهای خود را می‌بندید یا شانه می‌زنید ممکن است موها به صورتی خم شوند یا به اصطلاح بشکند. چاره این کار توسط ایجاد یک لایه روغن اووکادو به صورت نازک بر روی موهای سر و مالیدن به مو برای این که موها نرم شوند و از خطر خم شدن یا شکستن آنهاجلوگیری به عمل بیاید.

 

۳-اما کاربرد دیگر روغن اووکادو برای مو باز کردن گره‌هایی از مو است. که به راحتی به کمک دست یا شانه زدن قادر به باز نمودن آنها نخواهید بود. برای این کار قسمت پایین موها را آغشته به روغن آووکادو نمایید. بعد به کمک شانه از قسمت پایین مو شروع به شانه زدن کنید تا هر کجا درمو گره ایی باشد باز شود.

۴-اما کاربرد دیگر روغن اووکادو برای مو به عنوان ماسک مو هم می‌توانید از روغن جهت درخشان کردن و براق نمودن هر چه بیشتر مو استفاده نمایید. روغن اووکادو خاصیت شفاف کنندگی زیادی دارد. از این روغن اووکادو  به عنوان مادهٔ نرم کننده هم می‌توان استفاده نمود. این روغن به عنوان نرم کنندهٔ پرقدرت برای اشخاصی که دارای موهای خشک وآسیب دیده‌ای هستند می‌توانید جهت نرم شدن مو کمک بگیرید.

۵-استفاده از میوهٔ آووکادو و روغن آن در برنامهٔ غذایی هر روز می‌تواند به سلامتی مو، درخشان نمودن آن و سلامتی بدن کمک بسیاری نماید. اما روغن اووکادو برای مو، حالت سبکی دارد و حس چرب بودن را به مو و پوست سر نمی‌دهد. این روغن برای محکم کردن موها، حفظ رطوبت در ساقه مو و پوست سر کمک بسیاری می‌نماید.

۶-استفاده از روغن اووکادو برای مو به حفظ سلامتی پوست سر و خاصیت مرطوب کنندگی عمیق آن کمک بسیاری می‌نماید. اگر مرتب پوست سر را با این روغن ماساژ دهید از خطر پوسته شدن سر و یا خشکی آن جلوگیری به عمل آورده‌اید.

۷-استفاده از روغن اووکادو برای مو، به علت داشتن ویتامین d باعث افزایش رشد سریع مومیگردد. برای جلوگیری از وز شدن و موخوره در مو از این روغن استفاده نمایید.

قیمت فروش روغن آووکادو  ودیگرمحصولات

درنظر داشته باشید قیمت فروش روغن اووکادو و دیگرمحصولات مرتبط با این روغن به نسبت سایر روغن‌های دیگر گران‌تر می‌باشد. و برای به دست آوردن قیمت هر یک از طریق فروشگاه‌های معتبر اینترنتی و یا فروشگاه‌های معتبر داخل شهر می‌توانید بدست آورید.

روغن اووکادو

فواید روغن اووکادو برای پوست

روغن اووکادو، علاوه برمزایا و فوایدی که در همهٔ نقاط مختلف بدن می‌تواند داشته باشد. فواید و اثرات مطلوبی در بهتر شدن وضعیت پوست بدن می‌تواند داشته باشد در زیر به مواردی اشاره خواهیم کرد.

۱-استفاده مکرر از این روغن یا کرم‌هایی که در داخل آنها روغن اووکادو به کار رفته است باعث نرم شدن و  لطافت پوست صورت و بدن می‌شود. و همین نرمی از چین و چروک پوست بدن جلوگیری به عمل می‌آورد. بعضی افراد از قبل چین و چروک‌هایی بر پوست مخصوصاً نواحی پیشانی داشتند که با استفاده از روغن آووکادو یا کرم با ترکیب روغن اووکادو باعث رفع و از بین بردن به مرور این چین‌ها و چروک‌های طولانی مدت برروی پوست خواهند شد.(به علت خاصیت کشسانی روغن باعث رفع چین پوست می‌شود)

۲-روغن آووکادو به علت داشتن ویتامین e منافذ باز در پوست را مسدود می‌نماید که این کارمانع از ورود هر گونه آلودگی به داخل پوست و بیماری می‌گردد.

۳-از روغن اووکادو برای شادابی و لطافت پوست استفاده نمایید. گاهی اوقات برروی پوست صورت جوش و لک‌هایی می‌شود که ممکن است تا مدت‌ها جای آنها در پوست صورت باقی بماند. و باعث شود ظاهری نامطلوب درپوست ایجاد نماید که به وسیلهٔ استفاده مکرر از روغن آووکادو این جوش و لکه برطرف خواهند شد. چون در این روغن ماده اصلی لیتین موجود است.

۴-روغن اووکادو به علت چربی خوبی که دارد برای رفع خشکی پوست موثر می‌باشد. اگر این روغن را بر روی بخش‌های مختلف بدن که خشکی در آنها صورت گرفته است ماساژدهید نرم و لطیف خواهد شد. و به مرور این خشکی برطرف خواهد شد. زمانی که پوست خشک می‌شود به نوعی آب داخل پوست جمع می‌شود. اما با مصرف این روغن چربی و آب مورد نیاز پوست مجدد تامین می‌شود و پوست لطافت و شادابی خود را مجدد به دست خواهد آورد. معمولاً سر زانو و آرنج زود دچار خشکی می‌شود که با چرب کردن آنها رطوبت لازم در پوست ایجاد و خشکی برطرف خواهد شد.

۵-روغن اووکادو، برای درمان آفتاب سوختگی پوست و خستگی موثر می‌باشد. چون دارای چربی و اسید اولوئیک می‌باشد که قدرت تولید کلاژن را داراست. گاهی اوقات فرد در اثر قرار گرفتن طولانی مدت درمعرض نور آفتاب صورت و بدنش دچار آفتاب سوختگی می‌شود که درمان آن از طریق استفاده موضعی این روغن و کرم‌های حاوی آووکادو می‌باشد.

۶-با مصرف روزانه در برنامه غذایی استفاده از این روغن درکوچک کردن شکم، کاهش وزن، کم شدن دور کمر می‌توانید از وجود این روغن بهره موثری ببرید.

۷-گاهی وجود یک خراش یا جای زخم شما را دچار ناراحتی می‌کند با استفاده از این روغن در محل زخم به درمان آنها بپردازید.

جمع بندی

روغن اووکادو  از گران‌ترین و بهترین روغن در بین سایر رقبا شناخته شده است. این روغن دارای خواص کاربردی فراوانی می‌باشد که مصرف آن در برنامه غذایی افراد برای سلامتی بدن افراد در طولانی مدت موثر خواهد بود. این روغن غلیظ با بوی تند می‌باشد که اگر عملیات تصفیه در آن صورت گیرد به رنگ زرد تبدیل می‌شود.

برای به دست آوردن قیمت محصولات روغن آووکادو خرید به صورت آنلاین غیرحضوری از طریق سایت هست مارکت انجام میشود. اما اگر خرید این محصول به صورت حضوری انجام شود تنها از طریق فروشگاه‌های معتبر در سطح شهر صورت می‌پذیرد. همواره برای گرفتن قیمت و دیدن محصولات از سایت با کارشناسان فروش در ارتباط باشید آنها درکوتاهترین زمان ممکن پاسخگو می‌باشند.

دسته بندی انواع روغن ها چیستان روغن ها سایر نوشته ها وبلاگ
اشتراک گذاری
نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

سبد خرید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود به سایت