مراجعان گرامی در صورت بروز هر گونه مشکل لطفا با شماره 02191016284 یا 09027575425 تماس و یا به شماره 09193639306 از طریق واتساپ پیام بدهید .

روغن نارگیل و خواص بی نظیر آن

هست مارکتنویسنده: هست مارکت
بازدید: 712 بازدید
روغن نارگیل

پوست و موی زیبا از مهمترین مواردی است که در هنگام ملاقات افراد به آن توجه می کنید. این موضوع بیشتر در مورد زنان صدق می کند. پوست یکدست و موهای براق همیشه احساس خوبی در درون ما ایجاد می کنند. به همین دلیل مراقبت و روتین روزانه مناسب برای بیشتر کسانی که زیبایی در اولویت آن­ها است، بسیار اهمیت دارد. روغن نارگیل یکی از راه های طبیعی است که می تواند در روتین مراقبتی شما نقش مهمی را ایفا کند. با وبلاگ هست مارکت همراه باشید تا در مورد باید ها و نباید های مصرف این محصول بیشتر آشنا شویم.

روغن نارگیل چیست؟

روغن نارگیل روغنی است که از قسمت گوشتی نارگیل استخراج می شود، که در واقع “مغز” نارگیل است. این روغن از طریق روش های مختلفی استخراج می شود. به همین دلیل شما انواع مختلف روغن نارگیل را برای خرید پیدا می کنید. از جمله : تصفیه شده و تصفیه نشده. در دمای اتاق، این روغن خوشبو به طور معمول جامد است زیرا نقطه ذوب آن ۷۶ درجه فارنهایت است و باعث می شود چربی خوبی برای مراقبت از پوست باشد.

روغن نارگیل

خاصیت روغن نارگیل :

در سال های اخیر، محبوبیت این روغن افزایش یافته است. افراد مشهور ادعا کرده اند که این ماده برای از بین بردن چربی شکم، مهار اشتها، تقویت سیستم ایمنی بدن ، جلوگیری از بیماری های قلبی و جلوگیری از زوال عقل و بیماری آلزایمر کمک می کند. یک بررسی نشان داد که ۷۲٪ از آمریکایی ها این روغن  را “سالم” ارزیابی می کنند.  این روغن در چندین رژیم پرطرفدار از جمله رژیم های کتوژنیک و سرخپوشان محبوب است.

روغن نارگیل سرشار از ویتامین، مواد معدنی و استرول های گیاهی است. استرول های گیاهی دارای یک ساختار شیمیایی هستند که از کلسترول خون تقلید کرده و از جذب آن در بدن جلوگیری می کنند. در حالی که گوشت سفید نارگیل حاوی مواد معدنی مانند پتاسیم، آهن و منیزیم است، نباید فواید روغن نارگیل را فراموش کرد. این روغن حاوی مقادیری از ویتامین های E و K و مواد معدنی آهن و روی است.

 روغن نارگیل

مزایای این روغن برای سلامتی :

 

  • اثر ضد ویروسی : اعتقاد بر این است که اسیدهای چرب متوسط ​​زنجیره ای روغن نارگیل با ویروس ها مانند آنفلوانزا مبارزه می کند.
  • اثر ضد ترومبوتیک : روغن نارگیل ممکن است در کاهش لخته های خون کمک کند.
  • اثر ضد قارچ : این روغن سرشار از اسید کاپریلیک است. این اسید به خواص ضد قارچی شناخته شده است و
  • می تواند حمله راحت تری به غشای مرطوب محافظت کننده از سلول های قارچی داشته باشد و آن را از بین ببرد.

خواص روغن نارگیل برای پوست :

  1. میکروارگانیسم های مضر را از بین می برد :

اسید لوریک موجود در این روغن که بیش از ۵۰% آن را تشکیل می دهد، در جلوگیری از رشد باکتری و قارچ ها موثر است. این امر به ویژه برای سلامت پوست بسیار مهم است، زیرا بسیاری از انواع عفونت های پوستی: از جمله آکنه، سلولیلت و .. توسط باکتری یا قارچ ها ایجاد می شوند.

  1. درمان التهابات پوستی :

ثابت شده روغن نارگیل دارای خواص ضد التهابی است. در یک مطالعه، محققان از آن در گوش ملتهب موش استفاده کردند. این روغن نه تنها دارای اثر ضد التهابی است، بلکه درد را نیز تسکین می دهد. آکنه یک بیماری التهابی است و از آنجا که این روغن مفید به کاهش التهاب در بدن کمک می کند، می تواند در درمان و بهبود آکنه نیز موثر باشد.

  1. مرطوب کنندگی :

علاوه بر اثرات این روغن بر روی آکنه و التهاب، خواص روغن نارگیل به این جا ختم نمی شود بلکه استفاده از آن می تواند به حفظ رطوبت پوست کمک کند. در تحقیقات انجام شده بر بیماران با پوست ​​خشک، اثر روغن نارگیل و روغن معدنی مقایسه شده است. این مطالعه علمی دو هفته ای نشان داد که این روغن به طور قابل توجهی هیدراتاسیون پوست را بهبود می بخشد و به اندازه روغن معدنی می تواند به رطوبت رسانی پوست کمک فراوانی کند.

خواص روغن نارگیل

روغن نارگیل برای صورت :

  1. روغن نارگیل برای لک صورت :

به گفته وبلاگ نویسان زیبایی مانند DIY Remedies، روغن نارگیل پوست را روشن می کند و می تواند به کاهش لکه های تیره یا رنگ پوست ناهموار کمک کند. افزودن آب لیمو به این روغن مفید می تواند این اثر را افزایش دهد.

  1. خواص روغن نارگیل برای چروک صورت :

روغن نارگیل به تقویت لایه محافظ پوست کمک کرده و تولید کلاژن را افزایش می دهد. کلاژن به پوست در حفظ استحکام و قابلیت ارتجاعی آن کمک می کند. کمک به پوست در حفظ و تولید کلاژن باعث از بین بردن برخی خطوط ریز و چین و چروک شود. هنگامی که یک روغن نارگیل با کیفیت به صورت موضعی استفاده می شود، یک مرطوب کننده فوق العاده” ضد پیری “است. روغن نارگیل هنگامی که به پوست شما جذب می شود، با کمک به استحکام و انعطاف پذیری بافت های پیوندی به کاهش ظاهر خطوط و چین و چروک کمک می کند. همچنین این روغن طبیعی به لایه برداری سلولهای مرده پوست کمک می کند و باعث صاف شدن پوست می شود.

  1. پاک کننده آرایش :

پاک کننده آرایش روغن نارگیل به مقدار زیاد کاملا چرب و لزج است. این خاصیت به طور موثری برای پاکسازی پوست شما کار می کند و آرایش را به صورت یکپارچه از بین می برد. این ماده نه تنها فرمول های آرایشی مقاوم در برابر آب را از بین می برد بلکه باعث می شود پوست شما مرطوب شود.

برای استفاده از روغن به عنوان پاک کننده آرایش، کافی است آن را به کف دست خود بزنید. سپس شروع به ماساژ دادن آن بر روی پوست خود کنید. به اینصورت می توانید به راحتی صورتتان را تمیز کنید. بعد از آن حتما صورت خود را با آب بشویید.

  1. با حلقه های تیره دور چشم مبارزه می کند :

تماشای بیش از حد سریال یا حتی مطالعه بیش از حد یک شبه کافی است تا این مهمان ناخوانده، درست زیر چشمان شما پیدا شود! با این حال روغن نارگیل می تواند نواحی زیر چشم شما را سبک کرده و به کاهش لکه های سیاه کمک کند.

        ۵ . به عنوان ضد آفتاب عمل می کند :

روغن نارگیل با ایجاد مانعی بین پوست و تشعشعات مضر که می تواند باعث سوختگی شود، صورت شما را ایمن می کند. این روغن دارای SPF 4-5 است که برای ساعات طولانی آفتاب زدگی کافی نیست. اما اگر برای مدت کوتاهی باشد، این ضد آفتاب طبیعی کار می کند.

         ۶ . به عنوان برجسته کننده طبیعی کار می کند :

مقدار کمی روغن نارگیل را روی استخوان های گونه، پل بینی و در آخر زیر استخوان ابرو خود بکشید. این باعث برجستگی استخوان های گونه و برجسته سازی ویژگی های صورت شما به روشی ظریف و در عین حال موثر می شود.

  1. مژه ها و ابروها را تقویت می کند :

نظافت مژه ها و ابروها در بین دختران کاملاً معمول است. برای آراستگی مناسب، تغذیه آن نیز از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است. روغن نارگیل می تواند به شما در حفظ مژه ها و ابروها کمک کند. این روغن تغذیه کننده را روی ابروها و مژه ها بمالید تا بافت و ضخامت آنها بهتر شود.

 برای مو

  1. این روغن قدرت فوق العاده ای در بهبود زخم ها و تسکین درد دارد:

زیرا حاوی مونولارین (برگرفته از اسید لوریک) است که یک اسید چرب است که به دلیل خواص ضد باکتری معروف است. روغن نارگیل با کیفیت بالا همچنین می تواند خطر عفونت را در بهبود زخم ها حفظ کند. به طور خلاصه، حتی از ایجاد جای زخم و لک پس از ترمیم پوست جلوگیری می کند.

        ۹٫به عنوان براق کننده لب کار می کند:

این روغن همه کاره می تواند جلوه ای جادویی به لب شما بدهد. این نه تنها به زیبایی ظاهر کلی شما را افزایش می دهد بلکه محصولی طبیعی است و حتی مجبور نیستید آن را از بین ببرید. علاوه بر این دیگر لبهای خشک و چاک خورده وجود ندارد!

ماسک صورت :

 

  1. ماسک صورت روغن نارگیل و بلغور جو دوسر برای پوست مستعد آکنه :

روغن نارگیل به دلیل خاصیت ضد باکتریایی انتخاب خوبی برای کمک به بهبود پوست مستعد آکنه است. این ماسک صورت برای پوست های مستعد آکنه بسیار مناسب است زیرا بلغور جو دوسر با بازیابی تعادل، پوست ملتهب را تسکین می دهد.

 

  1. ماسک جوش شیرین و روغن نارگیل برای جوش های سرسیاه :

این ماسک مانند پاک کننده عمل می کند، و شما را از شر منافذ پوست و آلودگی ها خلاص کرده و در عین حال به روشن شدن فوری پوست نیز کمک می کند.

  1. ماسک صورت عسل، چای سبز و روغن نارگیل برای پوست درخشان:

این ترکیب که شامل چای سبز غنی از آنتی اکسیدان، روغن نارگیل تسکین دهنده، لیمو و عسل سم زدا است، پوست شما را مرطوب و درخشان می کند.

  1. ماسک ضد پیری با روغن نارگیل و آووکادو :

روغن آووکادو و نارگیل هر دو برای آبرسانی و تغذیه پوست شما بسیار موثر عمل می کنند. آووکادو همچنین پوست را از رادیکال های آزاد محافظت کرده و روند پیری را کند می کند.

روغن نارگیل برای مو :

روغن نارگیل یک روش طبیعی برای کمک به بلند و ضخیم تر شدن موهای شما است. ویتامین ها و اسیدهای چرب ضروری که به طور طبیعی در این روغن یافت می شوند، پوست سر را تغذیه می کنند. از آنجا که این روغن غنی از اسید لوریک است و به راحتی در داخل ساقه مو نفوذ می کند. استفاده از آن به عنوان نرم کننده روزانه برای درخشش مو بسیار مناسب است.

روغن نارگیل را فقط بر روی ساقه مو بزنید و توجه داشته باشید این روغن برای هر نوع مویی مناسب نیست. برخلاف تصورات،کسانی که موی خشکی دارند با زدن این روغن کار را خراب تر می کنند. این روغن می تواند باعث تجمع پروتئین در این نوع موها شده و نمی گذارد رطوبت مورد نیاز به آن برسد. همین امر باعث خشک شدن، سفتی و کشش کمتر مو می شود. کشش کمتر به معنی شکستگی بیشتر هنگام شانه زدن یا حالت دادن است. بنابراین افرادی که موهای سالم و متوسطی دارند نسبت به افراد با موهای آسیب دیده، نتایج بهتری می بینند و موهای بهتر و قوی تری خواهند داشت.

استفاده بیش از حد از روغن نارگیل می تواند موهای شما را چرب کند. این موضوع معمولاً باعث ریزش مو نمی شود، اما می تواند باعث شود تا موهایی که قبلا جدا شده اند به راحتی از پوست سر شما دور شوند.

 ۳ روش آسان برای استفاده از این روغن

  • محافظ قبل از شستشو:

هنگام استفاده از شامپو، روغن نارگیل می تواند موهای شما را از جذب بیش از حد آب متوقف کند (و به نوبه خود، مانع از آسیب و خشکی آن شود). سعی کنید روغن  را با تمرکز بر روی قسمت میانی و انتهای مو، حدود ۱۵ تا ۳۰ دقیقه قبل از شستشو استفاده کنید.

  • نرم کننده:

مانند هر نرم کننده خوب، روغن نارگیل به تقویت ساقه مو کمک کرده و از شکستگی آن جلوگیری کند. شما می توانید از این روغن به عنوان جایگزین نرم کننده های استاندارد استفاده کنید. یا فقط چند قطره از روغن را به نرم کننده معمول خود اضافه کنید تا روان سازی آن افزایش یابد.

  •  ماسک مو:

برای یک درمان فوق العاده مغذی مو، یکی دو قاشق چای خوری را از طریق موهای خود ماساژ دهید و اجازه دهید جادوی نرم کننده موهای خود را انجام دهد. می توانید روغن را بعد از چند ساعت بشویید.

ماسک صورت

مضرات روغن نارگیل برای پوست صورت :

چه کسانی نباید از روغن نارگیل استفاده کنند؟ در حالی که تحقیقات نشان می دهد این روغن می تواند برای سلامت پوست مفید باشد. استفاده از آن ممکن است برای همه پوست ها ایده آل نباشد. به عنوان مثال، کسانی که پوست چرب دارند ممکن است بخواهند از انجام این کار اجتناب کنند. زیرا ممکن است منافذ پوست را مسدود کرده و باعث ایجاد جوش های سرسیاه شود. اگر پوست حساسی دارید، بهتر است از مقدار کمی استفاده کنید یا سعی کنید آن را فقط در قسمت کوچکی از پوست قرار دهید تا مطمئن شوید باعث تحریک یا مسدود شدن منافذ پوست نمی شود.

بنابراین اگر روغن نارگیل برای پوست شما مناسب نیست، نگران نباشید. روغن های گیاهی زیادی وجود دارد که می توانید استفاده کنید. من توصیه می کنم ابتدا روغن بادام شیرین یا روغن جوجوبا را امتحان کنید، زیرا هر دو برای انواع پوست عالی هستند.

 

 

نتیجه گیری :

هندی ها که به داشتن موهای پرپشت و براق در جهان معروف هستند، جزو بیشترین مصرف کنندگان روغن نارگیل نیز محسوب می شوند. بنابراین با داشتن یک برنامه روزانه مراقبت از پوست و مو همراه با این روغن، می توانید زیبایی منحصر به فردی را تجربه کنید. البته توجه داشته باشید شما که یک شبه به ظاهر دلخواه خود نمی رسید اما در آینده به متخصص پوست و جراح پلاستیک نیاز پیدا نخواهید کرد. با توجه به اینکه روغن نارگیل برای پوست های چرب و موهای ضخیم نا مناسب است، بهتر است اطمینان کسب کنید که جزو این گروه ها نیستید! روغن نارگیل اصل می تواند جای بسیاری از محصولات شیمیایی را روی میز توالت شما پر کند و به اعتماد به نفستان بیافزاید.

دسته بندی انواع روغن ها دانستنی های خوراکی روغن ها سایر نوشته ها مقالات جذاب و خواندنی وبلاگ
اشتراک گذاری
نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

سبد خرید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود به سایت